کرونا در امریکا، عبور کشته ها از 300 هزار نفر

به گزارش آوای وحش، شمار جان باختگان بیماری کووید-19 در ایالات متحده، روز دوشنبه از مرز 300 هزار تن گذشت و رکورد تازه ای به جا گذاشت، در حالی که همزمان نخستین مرحلهٔ واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور شروع شد.

کرونا در امریکا، عبور کشته ها از 300 هزار نفر

به گزارش یورونیوز، واکسن ساخت شرکت فایزر و بایون تک در ایالات متحده به تأیید نهایی رسیده، و به تعدادی از افراد تزریق شده است و مقامات بهداشتی این کشور به احتمال بسیار، واکسن تولیدی شرکت مُدرنا را نیز در هفتهٔ جاری تأیید خواهند کرد.

تزریق واکسن کرونا در ایالات متحده به شکل محدود شروع شده است اما شمار مبتلایان به کووید-19 چنان در این کشور بالاست که مراکز درمانی از پذیرش بیمار تازه عاجزند. مطابق آخرین آمار 108 هزار تن در اثر ابتلا به ویروس کرونا بستری شده اند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ به همین علّت، از زمان جشن شکرگزاری تا کنون چندین بار رکورد شکسته و جمعهٔ گذشته نیز، شمار جان باختگان طی 24 ساعت، برای دومین بار در یک هفته، از مرز 3000 نفر گذشت.

تلفات 250 هزار نفری تنها ظرف 27 روز به 300 هزار نفر رسید، جهش 50 هزار نفری تلفات، سریعترین جهش در مرگ ومیر ناشی از کووید-19 پس از شروع این بیماری همه گیر بوده است. بعضی کارشناسان پیش بینی نموده اند که ممکن است تا زمانی که واکسن در دسترس همگان قرار بگیرد، یعنی تا اواخر بهار و اوایل تابستان آینده، این رقم در ایالات متحده به 500 هزار تن خواهد رسید.

ایالات متحده با 16 میلیون مورد تأیید شدهٔ ابتلا، بیشترین رقم مبتلایان به کووید-19 در دنیا را دارد. سرانهٔ فوت بر اثر ابتلا به کووید نیز در این کشور 91 نفر به ازای هر 100 هزار مبتلاست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 705

به "کرونا در امریکا، عبور کشته ها از 300 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در امریکا، عبور کشته ها از 300 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید