کسری دو هزار میلیارد تومانی برای حقوق بازنشستگان فولاد

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران: مجموع کل تعهدات در بودجه سال آینده حدود 7 هزار و دویست میلیارد تومان برای جمعیت 87 هزار نفری بازنشستگان صنعت فولاد کشور در نظر گرفته شده است اما تا به امروز عدد معین شده در لایحه بودجه 1400 حدود 5 هزار و پانصد میلیارد تومان است.

کسری دو هزار میلیارد تومانی برای حقوق بازنشستگان فولاد

رئیس کمیسیون مالی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: نشست امروز با حضور روسای کانون های بازنشستگی صنعت فولاد کشور و تعدادی از نمایندگان سایر کمیسیون ها با هدف آنالیز آخرین شرایط بودجه ای صندوق بازنشستگی فولاد، پیگیری دغدغه ها و مسائل احتمالی در مورد تعهدات سال آینده این صندوق برگزار گردید.

وی ادامه داد: با استناد به گزارش های حسابرسی شده، دولت حدود 60 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد بدهکار است و دولت براساس این گزارشات مکلف است تا این بدهکاری را به شکلی ایفا نماید. از سوی دیگر مجموعه دارایی های در اختیار این صندوق حدود 30 هزار میلیارد تومان می گردد که شامل حدود 16 هزار میلیارد تومان دارایی بورسی و 14 هزار میلیارد تومان دارایی غیربورسی است.

پورابراهیمی تاکید نمود: براساس گزارش روسای کانون های بازنشستگان فولاد با وجود مجموعه دارایی های بورسی و غیربورسی و همچنین مطالبات این صندوق از دولت، مجموع کل تعهدات در بودجه سال آینده حدود 7 هزار و دویست میلیارد تومان برای جمعیت 87 هزار نفری بازنشستگان صنعت فولاد کشور در نظر گرفته شده است اما تا به امروز عدد مشخص شده در لایحه بودجه 1400 حدود 5 هزار و پانصد میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس توضیح داد: بنابراین این مابه التفاوت باید به شکلی در قالب همسان سازی در ردیف های بودجه قرار بگیرد یا به شکل دیگری از منابع داخلی صندوق بازنشستگی در نظر گرفته گردد.

وی با اشاره به جمع بندی نشست امروز درباره موضوع بودجه سال آینده و بدهی دولت به صندوق بازنشستگان فولاد گفت: مقرر شد، با توجه به لزوم یاری و حمایت از این قشر خاص و ویژه که بسیاری از آنها به دلیل شرایط جسمی و بیماری های سخت و صعب العلاج دارای مسائل بسیاری شده اند، مجموعه نمایندگان مجلس یاری نمایند تا مابه التفاوت ناشی از کسری اعتباری که در بودجه سال 1400 وجود دارد، از محل منابع بودجه ای و در کنار آن از درآمدهای خود صندوق پیش بینی و مشخص گردد.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین مقرر شد، پیگیری های لازم به وسیله اعضای کمیسیون مالی که در کمیسیون تلفیق بودجه حضور دارند، انجام گردد تا اصلاحات لازم در زمان آنالیز بودجه انجام و کار سریعتر عملیاتی گردد.

همچنین مقرر شد صندوق بازنشستگان فولاد گزارشی به کمیسیون مالی ارائه کند و پیش بینی اعداد و ارقام در ارتباط با این موضوع هست درارتباط با بودجه 1400 ارائه گردد در صورت تایید این گزارش توسط نمایندگان، مبنای محاسبه توافق دو تا سرفصل منابع نهایی می گردد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس تاکید نمود: پیشنهادی هم در این نشست مطرح شد که اگر شرایط 30 هزار میلیارد تومانی دارایی های بورسی و غیربورسی نتواند منابع قابل توجهی برای بازنشستگان صندوق فولاد ایجاد کند، مجلس موضوع را به وسیله تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی فولاد به صورت جداگانه پیگیری کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 742

به "کسری دو هزار میلیارد تومانی برای حقوق بازنشستگان فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری دو هزار میلیارد تومانی برای حقوق بازنشستگان فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید