گران ترین انتقال تاریخ فوتبال انگلیس؛ انتقال جک گریلیش به منچسترسیتی پس از مسابقات یورو

به گزارش آوای وحش، خبرگزاری خبرنگاران- مذاکرات بین سیتی و ویلا بر سر هافبک 25 ساله تیم ملی انگلیس پیشرفت خوبی داشته است.

گران ترین انتقال تاریخ فوتبال انگلیس؛ انتقال جک گریلیش به منچسترسیتی پس از مسابقات یورو

به گزارش خبرنگاران، جک گریلیش در راستا تبدیل شدن به گران ترین فوتبالیست بریتانیایی تاریخ واقع شده است. به نقل از دیلی میل، منچسترسیتی پس از سرانجام مسابقات یورو 2020 انتقال 100 میلیون پوندی گریلیش را نهایی خواهد کرد. این خبر به تایید جیم وایت، خبرنگار اسکای و تاک اسپورت هم رسیده است. گریلیش که هنوز 4 سال دیگر با استون ویلا قرارداد دارد، مایل است تا با پپ گواردیولا همکاری کند. این در حالی است که ویلا چندی قبل در پست هافبک تهاجمی، امیلیانو بوئندیا را از نوریچ به خدمت گرفت.

البته احتمال دارد گریلیش تنها خرید بزرگ سیتیزن ها در این تابستان نباشد چرا که آن ها هنوز هم برای جذب هری کین تلاش می کنند. با وجود مخالفت دنیل لوی با پیشنهاد 100 میلیون پوندی سیتیزن ها و درخواست 150 میلیون پوند برای کین، منچسترسیتی همچنان در جنب و جوش است تا این بازیکن را هم به اتحاد بکشاند. در صورت نهایی شدن ورود گریلیش و کین، سیتی چند بازیکن خود را به فروش خواهد رساند که از شاخص ترین آن ها می توان به رحیم استرلینگ و ریاض محرز اشاره کرد.

پدیده فوتبال انگلیس با قرارداد نجومی از فصل بعد برای سیتی بازی خواهد کرد. این انتقال با سرانجام کار سه شیرها در یورو قطعی می شود. این روزها یورو 2020 به یک هشتم نهایی رسیده و تمرکز اصلی فوتبال دوستان روی همین رقابت هاست ولی جابجایی تابستانی که از 5 روز دیگر رسما شروع خواهد شد هم سوژه داغ همیشگی رسانه ها محسوب می شود. تا به اینجا شاهد چندین نقل و انتقال بزرگ بوده ایم ولی طبق ادعای دیلی میل، بزرگترین و گران ترین انتقال تاریخ لیگ برتر انگلیس در راه است و پس از یورو 2020 و شاید هم زودتر قطعی خواهد شد.

منچسترسیتی با درخواست پپ گواردیولا پیشنهادی 100 میلیون پوندی(116 میلیون یورو) آماده کرده تا به استون ویلا برای جذب جک گریلیش ارائه دهد. هافبک 25 ساله خلاق و بازی ساز که گاه به نام بال هم بازی می کند، با سیتی به توافق شخصی دست یافته و سیتیزن ها حاضرند برای شکار او 100 میلیون پوند هزینه کنند. انتقالی که در تاریخ لیگ برتر بی سابقه است و رکوردشکن خواهد بود. بسیار بعید است که استون ویلا در برابر چنین پیشنهادی مقاومت کند.

طبق گزارش دیلی میل و هم نشریه سان، این انتقال حتی ممکن است پس از سرانجام کار انگلیس در یورو 2020 نهایی شود. انگلیس سه شنبه در یک هشتم نهایی به مصاف آلمان می رود و شانس خوبی هم برای صعود دارد. در صورت حذف اما سیتی می تواند کار انتقال گریلیش را نهایی کند. این بازیکن هم اکنون در اردوی تیم ملی انگلیس حضور دارد و سیتی نمی خواهد تمرکز او و تیم را به هم بزند.

تا به امروز رکورد انتقالات لیگ برتر به پل پوگبا تعلق دارد که سال 2016 با 105 میلیون یورو از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست. همچنین نکته جالب دیگر اینکه سیتی با قطعی کردن انتقال هنگفت گریلیش، به سراغ هری کین خواهد رفت. در واقع حتی صرف هزینه 116 میلیون یورویی هم مانع از انتقال هری کین به سیتی نخواهد شد و رقمی مشابه هم برای کاپیتان انگلیس در نظر گرفته شده است.

جک گریلیش متولد بیرمنگام و با اصالتی ایرلندی، تمام فوتبالش را در استون ویلا بوده و محصول آکادمی همین باشگاه است. او با 9 بازی ملی درخواست مستقیم پپ گواردیولاست و سرمربی اسپانیایی روی او برای فصل بعد حساب ویژه ای باز کرده است. این انتقال اگر نهایی شود، بار دیگر قدرت مالی تیم هایی که یک دولت را به نام حامی و اسپانسر خود می بینند، به رخ خواهد کشید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1067

به "گران ترین انتقال تاریخ فوتبال انگلیس؛ انتقال جک گریلیش به منچسترسیتی پس از مسابقات یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین انتقال تاریخ فوتبال انگلیس؛ انتقال جک گریلیش به منچسترسیتی پس از مسابقات یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید