آمریکا تعرفه گمرکی کالاهای فرانسه را افزایش داد

به گزارش آوای وحش، دولت ترامپ که ماه ها فرانسه را به علت وضع مالیات بر شرکت های دیجیتالی به تلافی تهدید می کرد، بالاخره این تهدیدش را عملی کرد.

آمریکا تعرفه گمرکی کالاهای فرانسه را افزایش داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کوشش برای لغو قانون اخذ مالیات دیجیتالی فرانسه، تعرفه ای 25 درصدی به واردات کالاهای این کشور وضع کرد و تأکید کرد پاریس 180 روز فرصت دارد تا در خصوص اخذ مالیات از غول های تکنولوژی آمریکایی تجدیدنظر کند.

طبق اعلام دفتر نماینده تجاری آمریکا، این تعرفه ها 1.3 میلیارد دلار از واردات فرانسوی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی و کیف دستی را در بر خواهد گرفت. هرچند فرانسه 180 روز کامل برای حل این مسئله در قالب نهادهایی چندجانبه مانند سازمان همکاری و توسعه مالی، فرصت خواهد داشت.

دولت ترامپ ماه ها بود که فرانسه را به علت وضع مالیات بر شرکت های دیجیتالی به تلافی تهدید می کرد. این تهدیدات از زمانی شروع شد که فرانسه ایده اخذ مالیات از بعضی از سودآورترین شرکت های آمریکایی نظیر گوگل، آمازون و اپل را عنوان کرد.

هرچند تعرفه های ترامپ کالاهایی را تحت تأثیر قرار می دهد که ارزش آن ها از 2.4 میلیارد دلاری که دولت او قبلاً در ماه ژانویه اعلام نموده بود، خیلی کمتر است؛ اما این اقدام برخلاف قول دو رئیس جمهور برای به تعویق انداختن هرگونه جنگ تجاری تا انتها 2020 است.

4129/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 497

به "آمریکا تعرفه گمرکی کالاهای فرانسه را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تعرفه گمرکی کالاهای فرانسه را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید