امارات چه قدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

به گزارش آوای وحش، میزان سرمایه گذاری خارجی در امارات بیش از 40 درصد افزایش یافت.

امارات چه قدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، داده های منتشر شده توسط دولت امارات نشان می دهد که با وجود همه گیری کرونا، مجموع سرمایه گذاری خارجی مستقیم جذب شده در این کشور در سال 2020 به 19.88 میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با رقم ثبت شده در سال 2019 حاکی از افزایش قابل توجه 44.2 درصدی بوده است.

اگرچه جزییات بیشتری از پروژه های عظیم سرایه گذاران خارجی در امارات منتشر نشده اما پیشتر اخباری از سرمایه گذاری سنگین خارجی ها در شرکت ملی نفت ابوظبی اعلام بود.

عبدالله المعاری- وزیر اقتصاد امارات- با اشاره به اینکه امارات همیشه از سرمایه گذاری های خارجی استقبال نموده است از برنامه ریزی برای رونمایی از راهکارهای جدید در ترغیب سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این کشور، افزایش فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کلیدی و افزایش جذابیت و رقابت پذیری این کشور در برابر رقبای منطقه ای اطلاع داد.

گفتنی است که متوسط رشد اقتصادی سالانه امارات در بازه زمانی 2000 تا 2020 معادل 3.8 درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد 9.8 درصدی سال 2000 و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سال 2020 با منفی 6.1 درصد بوده است. پیش بینی می گردد اقتصاد امارات سال جاری 3.2 درصد رشد کند.

پیش از این بانک مرکزی امارات اعلام نموده بود اعتبار بسته حمایتی خود از اقتصاد این کشور در برابر ویروس کرونا را دو برابر نموده و به 256 میلیارد درهم (70 میلیارد دلار) افزایش داده است. این بسته شامل اقدامات حمایتی از بانک ها، ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای کوچک و متوسط و تزریق نقدینگی به بازارهای اقتصادی می گردد.

مرکز آمار امارات پیشتر با بیان اینکه در نتیجه شیوع کرونا، شماری از بخش های کلیدی اقتصاد امارات دچار آسیب شده اند، رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته را منفی 6.1 درصد اعلام نموده بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1000

به "امارات چه قدر سرمایه خارجی جذب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات چه قدر سرمایه خارجی جذب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید