بحران کرونا شکاف&zwnjهای شبکه تامین اجتماعی اروپا را نمایان کرد

به گزارش آوای وحش، یک شبکه خبری آمریکایی ضمن اشاره به تشدید بحران شیوع ویروس کرونا در اروپا به تبعات منفی این بحران برای شبکه تامین اجتماعی کشورهای اروپایی پرداخته است.

بحران کرونا شکاف&zwnjهای شبکه تامین اجتماعی اروپا را نمایان کرد

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا در ایام عید از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وب سایت شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت: ویروس کرونا شکاف های موجود در شبکه های تامین اجتماعی اروپا را به خوبی نمایان نموده است، شبکه هایی که غالبا به عنوان استاندارد طلایی از آنها یاد می شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، گرچه بسیاری از کشورهای اروپایی برنامه های حمایتی را برای کارگرانی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده اند، معرفی و اجرا نموده اند ولی کارگران هنوز با چالش ها و مسائل زیادی روبرو هستند.

آمارهای جدید نشان می دهد افرادی که پیش از این از تاثیرات بی عدالتی و نابرابری بیشترین رنج و ضربه را متحمل می شدند، از جمله کارگران کم درآمد، کسانی که امنیت شغلی ندارد و جوانان، زنان و گروه های اقلیت قومی، در بحبوحه ویروس کرونا نیز بیشترین آسیب را دیده اند.

مایکل اسپنس برنده جایزه نوبل و استاد سابق دانشگاه استنفورد در این باره گفت: بعضی از سیستم های تامین اجتماعی در اروپا، گسترده تر و پیشرفته از آمریکا است. در جریان بحران اقتصادی 2008 میلادی، برنامه های دولتی و بخش خصوصی به بسیاری از کشورهای اروپایی یاری کرد تا از اخراج تعداد زیادی از کارگران جلوگیری گردد. ولی تصور می کنم در اقتصاد بحران زده توسط ویروس کرونا، شوک آنقدر عظیم بوده است که کل سیستم های تامین اجتماعی اروپا را تحت الشعاع قرار داده و گرفتار نموده است.

این گزارش اضافه نمود: تعداد بیکاران در اتحادیه اروپا در اکتبر 2020 نسبت به سال قبل 2.18 میلیون نفر افزایش یافته و نرخ بیکاری نیز از 6.6 به بیش از 7.6 درد رسیده است. نرخ بیکاری بریتانیا در سه ماه منتهی به سپتامبر به 0.9 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 4.8 درصد رسیده و 782 هزار نفر طی ماه های مارس تا اکتبر بیکار شده اند.

مایک بریور اقتصاددان ارشد بنیاد رزولوشن در این باره گفت: اتخاذ و اجرای تدابیر قرنطینه ای و محدودکننده، اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی را با چالش ها و مسائل جدی روبرو نموده و سیستم های تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها نتوانسته است با تبعات این بحران مقابله کند.

وی اضافه نمود: سیستم تامین اجتماعی بریتانیا برای مقابله با این نوع بحران ها، کافی نیست. اقتصاد بریتانیا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا با رکود شدیدی روبرو شده است. سیستم رفاهی و تامین اجتماعی بریتانیا چندان سخاوتمند نیست. شیوع ویروس کرونا فشار شدیدی را به بازار کار بریتانیا وارد نموده است. این بحران موجب انهدام سیستم تامین اجتماعی و رفاه بریتانیا شده است.

با این حال بسیاری از کشورهای اروپایی مجبور به اتخاذ برنامه ها و تدابیر فوری برای مقابله با این بحران شده اند ولی حتی این تدابیر و اقدامات نیز کافی نبوده است.

سی ان ان اضافه نمود: کشورهایی مثل پرتغال، یونان و اسپانیا و قبرس که به گردشگری وابسته هستند، از این بحران به شدت آسیب دیده اند. بخش گردشگری معمولا برای تعداد زیادی از زنان، جوانان و نیروهای کار مهاجر و جمعیت روستایی با مهارت کم، فرصت های شغلی زیادی ایجاد می نماید و گزارش سازمان ملل نشان می دهد بحران شیوع ویروس کرونا خسارت و آسیب زیادی به اشتغال در این بخش وارد نموده است.

آمارهای یورواستات نشان می دهد در ماه اکتبر بیش از 404 هزار نفر به بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا اضافه نموده شده است. نرخ بیکاری در بین جوانان در اسپانیا با 41.6 درصد بالاترین رکورد را در کشورهای اتحادیه اروپا در اختیار دارد. این رقم در یونان 39.3 درصد و در ایتالیا 31.4 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 687

به "بحران کرونا شکاف&zwnjهای شبکه تامین اجتماعی اروپا را نمایان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا شکاف&zwnjهای شبکه تامین اجتماعی اروپا را نمایان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید