تجربیات فناورانه تهران و بارسلون در مواجهه با کرونا آنالیز شد

به گزارش آوای وحش به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تجربیات دو شهر تهران و بارسلون در مواجهه با بحران کرونا در نشست مجازی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و عضو کمیسیون نوآوری های فناورانه و مدیریت الکترونیکی شورای شهر بارسلون، مورد آنالیز نهاده شد.

تجربیات فناورانه تهران و بارسلون در مواجهه با کرونا آنالیز شد

در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با مایکل دونالدسن، عضو کمیسیون نوآوری های فناورانه و مدیریت الکترونیکی شورای شهر بارسلون به مصاحبه و گفتگو پرداخت.

فرجود در این جلسه پس از معرفی مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند و مجموعه ای از فعالیت های صورت گرفته در جهت هوشمندسازی تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت از ابتدا در کوشش برای تبدیل خدمات حضوری به خدمات دیجیتال بوده است. استفاده از سرویس و یک اپلیکیشن با حدود 3 میلیون کاربر، یکی از اصلی ترین اقدامات و گام ها در این جهت بوده است.

وی بر بهره گیری از تحلیل داده برای تصمیم گیری بهتر در مقابله با انواع بحران ها تاکید نمود و با اشاره به شتاب گیری خدمات رسانی غیرحضوری پس از شیوع کرونا اضافه نمود: ترغیب شهروندان به خرید اینترنتی با معرفی فروشگاه های آنلاین و توسعه خدمات غیرحضوری مانند خدمات شهرسازی و نیز فوریت های شهری، از دیگر اقدامات شهرداری تهران در این حوزه بوده است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت حمایت از زیست بوم نوآوری شهری و کسب و کارهای نوپا، به اقدام ویژه شهرداری تهران مبنی بر تسهیل استقرار کسب و کارهای دانش بنیان در دوران کرونا اشاره نمود.

در این نشست مجازی، دونالدسن با اشاره به نقش فناوری های دیجیتال در مواجهه با شیوع کرونا و نیز مقابله با مسائل مالی و اجتماعی در دوران پساکرونا از جمله بیکاری گسترده، تاکید نمود: آموزه های بحران کرونا و موفقیت و شکست های مدیریت شهری در این دوره، باعث شده است دوران جدیدی از مدیریت شهری مبتنی بر تحول دیجیتال شروع گردد.

وی اضافه نمود: این بحران باعث شده فناوری بیشتر در خدمت مردم قرار گیرد و سازمان ها و مدیران شهری و دولتی بر انسانی کردن فناوری بیشتر تمرکز نمایند.

این مقام مسئول شهر بارسلون در بیان تجربیات این شهر اضافه نمود: ما در گام اول سعی کردیم از فناوری های دیجیتال در جهت یاری به اقشار مختلف در مواجهه با کرونا استفاده کنیم. برای مثال شهرداری سعی کرد به دانش آموزان در دسترسی به خدمات آموزشی یاری کند، همچنین در همکاری با شرکت های نوآور و استارت آپها، اقدام به فراوری اقلام بهداشتی و حفاظت فردی برای شهروندان کرد.

وی اضافه نمود: همچنین از دیگر کاربردهای فناوری در این دوره، استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل میزان تراکم جمعیت و اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی در مراکز عمومی بوده است، اما مساله اصلی در این اقدامات، حفظ حریم شخصی افراد است.

دونالدسن اقداماتی که در جهت برنامه تهران هوشمند را خوب توصیف و ابراز علاقه کرد که در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیار وی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 373

به "تجربیات فناورانه تهران و بارسلون در مواجهه با کرونا آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیات فناورانه تهران و بارسلون در مواجهه با کرونا آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید