توصیه های انتخاباتی برهم صالح

به گزارش آوای وحش، ایسنا نوشت: رئیس جمهور عراق تأکید کرد باید اعتماد و اطمینان بر انتخابات پارلمانی حاکم باشد نه تقلب و دروغ.

توصیه های انتخاباتی برهم صالح

بعه گزارش خبرگزاری آلمان، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنانی به مناسب عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) نماد آزادگی و همزیستی مسالمت آمیز و آشتی است. او هوادار مذهب یا طایفه یا قومیت خاصی نیست و از یک شخصیت انقلابی به شاخصی برای تمام انقلابیون و از یک انسان مومن به نمادی برای ایمان و از مردی مصلح به نمادی برای اصلاح تبدیل شد.

برهم صالح گفت: عراقی ها بعد از رنج طولانی و محرومیت شدید به عدالت و حاکمیت قانون و خاتمه فساد و تأمین حیات آزادانه می اندیشند. بر انتخابات پارلمانی که اواسط سال آینده برگزار می گردد باید اعتماد و اطمینان حاکم باشد نه بازی و تقلب.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تأکید کرد، دولتش از تجاوزاتی که علیه حقوق بشر رخ می دهد ناخرسند است: وظیفه اول هر دولتی دفاع از حقوق شهروندان است.

وی در ملاقات با رئیس و اعضای شورای کمیساریای عالی حقوق بشر این کشور گفت: دولت تدابیر قانونی را درباره نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات اکتبر 2019 با آنالیز آمار دقیق کشته و زخمی شدگان اتخاذ می نماید.

نخست وزیر عراق گفت: باید کمیته حقیقت یابی برای شناخت آنچه اتفاق افتاده، تشکیل گردد.

وی بر اهمیت موضوع حقوق بشر در عراق تأکید کرد و از کمیساریا خواست هرگونه شبهه مربوط به تجاوز دستگاه اجرایی علیه شهروندان را فاش کند.

الکاظمی از این کمیساریا خواست به فعالیت خود با شفافیت و به صورت مستقل ادامه بدهد.

312 311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 509

به "توصیه های انتخاباتی برهم صالح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های انتخاباتی برهم صالح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید