جزییات بسته حمایتی از مستاجران، شنبه اعلام می گردد، صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن اجباری شد

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران: معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن بسته حمایتی مستاجران در روز شنبه هفته آینده اطلاع داد.

جزییات بسته حمایتی از مستاجران، شنبه اعلام می گردد، صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن اجباری شد

جهت دریافت خدمات آلاچیق آماده قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بسته حمایتی دولت از مستاجران گفت: تمام پیشنهادات دولت در این بسته آمده و در حال آنالیز است و روز شنبه - هفتم تیرماه- جلسه نهایی آنالیز بسته حمایتی از مستاجران برگزار می گردد و در صورت تصویب پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی، جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید نمود: جلسه روز شنبه، جلسه آخر و نهایی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهاد اعلام نرخ اجاره بها از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: پیشنهادات متعددی مطرح شده است و معین نیست کدام یک از این پیشنهادات مصوب گردد. این پیشنهادات موضوعات حقوقی دارد که باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

محمودزاده درباره اجباری شدن صدور کد رهگیری برای تمام قراردادهای مسکن چه قرارداد خرید و فروش و چه اجاره گفت: صدور کد رهگیری در یک مقطعی به صورت اختیاری اجرا شد اما بر اجباری بودن احیای صدور کد رهگیری مصر هستیم.

وی ادامه داد: صدور کد رهگیری مزیت های متعددی دارد و هم به روی شناخت بازار و هم ارایه آمار دقیق تر از مناطق و شهرهای مختلف یاری می نماید و یک ابزار مدیریتی و برنامه ریزی برای بازار مسکن محسوب می گردد. از این رو به دنبال این هستیم برای هر معامله ای در بازار مسکن کد رهگیری صادر گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: بخش عمده ای از قراردادهای بازار مسکن ثبت نمی شوند که ثبت نشدن این معاملات فرار مالیاتی را به دنبال دارد اما اجرای صدور کد رهگیری در هر معامله ای، بسیاری از موضوعات را روشن و شفاف می نماید.

محمودزاده با تاکید بر اینکه عدم صدور کد رهگیری تخلف است، گفت: براساس مصوبه ای که مجلس گذشته صادر کرد، اسنادی که قانونی نباشند قابلیت پیگیری نخواهند داشت و طبیعی است که اگر کسی چنین ریسکی کند باید نتایج و تبعات آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: برای مثال اگر فردی به صورت غیر رسمی اجاره نامه و مبایعه نامه ای را تنظیم کند، قابلیت رهگیری در مراجع رسمی، قانونی و قضایی را نخواهند داشت و اگر هر طرف قرارداد به تعهدات پایبند نباشند، مطالبات قابل پیگیری نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قانون به هر دو طرف قرارداد می تواند یاری کند، تاکید نمود: ثبت رسمی قرارداد می تواند به دو طرف بسیار یاری کند و این از مزایای کد رهگیری است. همچنین صدور کد رهگیری برای معاملات هزینه زا نخواهند بود و اگر هزینه ای هم داشته باشد، بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه تمام این اقدامات در راستای افزایش شفافیت است، گفت: اگر صدور رهگیری فراگیر گردد، تمام معاملات در سامانه نمایش داده می گردد و مردم می توانند مشاهده نمایند که املاک مشابه با چه قیمتی قرارداد شده است و در این صورت درگیر قیمت های غیرواقعی و کاذب نمی شوند.

محمودزاده با اشاره به پیشنهاد بعضی از کارشناسان مبنی بر انتقال انجام قراردادها از بنگاه به ثبت اسناد و دفترخانه ها گفت: این پیشنهاد جوانب بسیاری دارد در حال حاضر 135 هزار بنگاه معاملاتی در کشور وجود دارد، حال باید دید آیا چنین حجمی در دفاتر قابل انجام است؟

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 323

به "جزییات بسته حمایتی از مستاجران، شنبه اعلام می گردد، صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات بسته حمایتی از مستاجران، شنبه اعلام می گردد، صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید