خبر جدید از یارانه کالا ، حذف احتمالی طرح جدید مجلس

به گزارش آوای وحش، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با خبرنگاران از نبود منابع برای پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی اطلاع داد.

خبر جدید از یارانه کالا ، حذف احتمالی طرح جدید مجلس

احمد میدری گفت: دولت با این طرح مخالف است و منبع اقتصادی آن را ندارد.

پیش از این مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه وبودجه کشور نیز گفت: اجرای این طرح ممکن نیست چون پولی وجود ندارد. ما در هزینه ها و مصارف حتی چوب به چوب هم نیستیم و این طرح هزینه مضاعفی را تحمیل می نماید.

اما در جلسه مجلس در روز چهارشنبه گذشته این طرح با رای 86 درصدی(215 رای موافق) نمایندگان تصویب شد.

در متن این مصوبه آمده است که دولت مکلف است تعداد حداقل 60 میلیون نفر به وسیله واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ 120 هزار تومان برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد به مبلغ 60 هزار تومان به هر یک از افراد سایر دهک ها اقدام کند.

همچنین دولت باید برای اجرای این قانون میزان 30 هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال حق الامتیاز و واگذاری سهام دولت و حقوق مالکان ناشی از آن در چارچوب قانون وزارت اقتصاد و دارایی تأمین کند.

معاون وزارت کار در حالی از احتمال اجرایی نشدن این طرح خبر می دهد که باید آیین نامه اجرایی این قانون توسط این وزارتخانه به هیات دولت پیشنهاد گردد و حداکثر ظرف دو هفته پس از تصویب این قانون معین گردد و به تصویب هیأت وزیران برسد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 608

به "خبر جدید از یارانه کالا ، حذف احتمالی طرح جدید مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید از یارانه کالا ، حذف احتمالی طرح جدید مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید