ملاقات با مقام های انگلیس دیدگاه دوکشور را یک گام به جلو سوق داد، درباره نحوه دریافت بدهی انگلیس به جمع بندی نرسیده ایم

به گزارش آوای وحش، خبرگزاری خبرنگاران- معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که به لندن سفر نموده است ملاقات با مقام های وزارت امور خارجه انگلیس را جدی، جامع و مثبت ارزیابی کرد و گفت: مذاکرات امروز برای نزدیک تر شدن دیدگاه های مقام های سیاسی ایران و انگلیس گامی رو به جلو بود.

ملاقات با مقام های انگلیس دیدگاه دوکشور را یک گام به جلو سوق داد، درباره نحوه دریافت بدهی انگلیس به جمع بندی نرسیده ایم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی باقری پنجشنبه شب گفت: من امروز با چند تن از مقام های وزارت خارجه انگلیس در حوزه منطقه، روابط دو جانبه و امور سیاسی ملاقات داشتم. تقریبا حدود پنج ساعت گفت وگوی پیوسته ای انجام شد. دامنه این مباحث از روابط دو جانبه آغاز شد و به بحث های منطقه ای و همین طور موضوعات مربوط به مذاکراتی که پیش رو داریم کشیده شد.

وی اضافه نمود: در همه این بحث ها دو طرف نگاه خودشان را بیان کردند و ارزیابی من از این جلسات مثبت است، مذاکرات جدی انجام شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد: با توجه به اینکه ما مدتی است گفت وگویی را با این جامعیت بین مقام های وزارت خارجه دو کشور نداشتیم، فکر می کنم مذاکرات امروز در واقع گام رو به جلویی بود برای نزدیک تر شدن دیدگاه های مقام های سیاسی ایران و انگلیس.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مذاکرات با طرف انگلیسی پیرامون بدهی 400 میلیون پوندی این کشور به ایران گفت وگو و پیشرفتی صورت گرفت، گفت: بله، در واقع مدتی است که این مساله برای تادیه بدهی دولت انگلیس به جمهوری اسلامی ایران بحث هایی بین دو طرف جریان دارد. در تهران هم چندین جلسه که من در آن حضور داشتم این مساله مطرح بود و امروز هم این بحث مطرح شد.

معاون وزیر خارجه بیان داشت: اصل موضوع بدهی، اصل پرداخت بدهی و اصل مبلغ بدهی مورد توافق دو طرف است فقط نکته ای که باعث شده این بدهی تادیه نشود، روش پرداخت است که در این مورد طرفین در حال رایزنی هستند.

وی با بیان اینکه طرف انگلیسی گزینه ها و شیوه هایی را درخصوص نحوه پرداخت این بدهی مطرح نموده است، اضافه نمود: هنوز در این رابطه به جمع بندی نهایی نرسیدیم و قرار است بحث را به تهران که برگشتم، ادامه بدهیم و امیدوارم در آینده نزدیک به جمع بندی نهایی برسیم.

تا رسیدن به سطح عادی روابط با انگلیس فاصله داریم

باقری در پاسخ به این پرسش که بعضی اقدام های دولت انگلیس از جمله توصیه مسافرتی وزارت امور خارجه این کشور که به شهروندان توصیه نموده تنها در شرایط اضطراری به ایران سفر نمایند مغایر روح عادی سازی روابط تجاری دو کشور است و آیا در این رابطه با طرف های انگلیسی بحث شد بیان داشت که در جلسات امروز در خصوص طیفی از موضوعات بحث شد، ولی به نظر من تا این سطح که ما بتوانیم روابط را به سطح عادی و معمولی برسانیم فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایرنا، باقری شب گذشته (چهارشنبه به وقت محلی) در ادامه رایزنی های دیپلماتیک در مرکز های اروپایی وارد لندن شد و امروز (پنجشنبه) با همتای انگلیسی و چند تن دیگر از مقام های وزارت امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1202

به "ملاقات با مقام های انگلیس دیدگاه دوکشور را یک گام به جلو سوق داد، درباره نحوه دریافت بدهی انگلیس به جمع بندی نرسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات با مقام های انگلیس دیدگاه دوکشور را یک گام به جلو سوق داد، درباره نحوه دریافت بدهی انگلیس به جمع بندی نرسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید