طرح اتهامات تروریستی علیه مظنون حمله به خانواده مسلمان در کانادا

به گزارش آوای وحش، طبق اعلام مقام های کانادایی، اتهامات تروریستی علیه عامل حمله عامدانه به خانواده مسلمان در این کشور که قتل چهار عضو آن را در پی داشت، علاوه بر اتهام قتل مطرح شده است.

طرح اتهامات تروریستی علیه مظنون حمله به خانواده مسلمان در کانادا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات کانادایی اتهامات تروریستی علیه مردی که به زیر دریافت یک خانواده مسلمان با یک کامیونت سیاه رنگ در شهر لندن استان آنتاریو متهم است، مطرح نموده اند. وی پیشتر به قتل افراد این خانواده با انگیزه نفرت متهم شده بود.

سارا شیخ دادستان فدرال به دادگاه آنتاریو گفت روز دوشنبه اتهامات نو علیه ناتانیل ولتمن عامل 20 ساله این حمله به طور علنی اعلام شد.

پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا در مورد اتهامات این فرد گفت: دادستان های کل فدرال و استانی رضایت خود را برای شروع روندهای مرتبط با اتهامات تروریستی شروع کردند.

مقامات می گویند عامل حمله این قتل ها را به عمد انجام داده و مسلمانان را هدف قرار داده بود. او با اتهام چهار فقره قتل درجه یک و اتهامات تروریستی روبروست. او بعلاوه با یک فقره اقدام به قتل روبرو است.

طبق گزارش دویچه وله، او پیش زمینه مجرمانه یا ارتباطات تعیین با گروه های افراطی ندارد. قرار است دادگاه بعدی وی روز 21 ژوئن (31 خرداد) برگزار گردد.

روز 18 خردادماه، رسانه های خبری گزارش کردند که یک خانواده مسلمان هنگام عبور از خیابانی در شهر لندن آنتاریو مورد حمله قرار دریافتد و استیو ویلیامز رئیس پلیس لندن هم تصریح کردند که این حادثه اقدامی عامدانه بوده و قربانیان به علت مذهب مورد حمله قرار دریافتد.

در این حمله تروریستی، یک زن 74 ساله، مرد 46 ساله، زن 44 ساله و یک دختر نوجوان 15 ساله کشته شدند و یک کودک 9 ساله هم به علت جراحات جدی در بیمارستان بستری شد.

در پی وقوع این حادثه نژادپرستانه، روز 19 خردادماه، هزاران نفر در شهر لندن تظاهرات برپا کردند و با به دست دریافت پلاکاردهایی تأکید کردند که تسلیم ترس نخواهند شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دو روز پس از وقوع این حادثه واکنش نشان داد و آن را تروریستی خواند و گفت: این یک حمله تروریستی بود و انگیزه آن نفرت بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1028

به "طرح اتهامات تروریستی علیه مظنون حمله به خانواده مسلمان در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اتهامات تروریستی علیه مظنون حمله به خانواده مسلمان در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید