مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت کار: تشکیل نظام شفافیت، نیازمند توسعه فرهنگ شفافیت است

به گزارش آوای وحش، مدیرکل دفتر بازرسی ،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست سه روزه ارزیابی و رتبه بندی سامانه های شفافیت این وزارتخانه گفت: تشکیل نظام شفافیت، نیازمند توسعه فرهنگ شفافیت است.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت کار: تشکیل نظام شفافیت، نیازمند توسعه فرهنگ شفافیت است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، رویا رفیعی درباره اهداف برگزاری این نشست گفت: با دریافت نقطه نظرات سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و برگزاری نشست سه روزه ، سازمان های تابعه و بخش های مختلف ستادی را برای استفاده از ظرفیت سامانه های شفافیت تشویق کردیم و با ارزیابی و رتبه بندی بخش های مختلف برگزیدگان را معرفی می کنیم.

وی شرح داد : به پیشنهاد مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاددانشگاهی از هشت سازمان مردم نهاد از جمله کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران ، موسسه دیده بان شفافیت و عدالت ، هسته پژوهشی سلامت اداری و مبارزه با فساد دانشگاه تهران، مرکز غیردولتی توسعه فراگیر سلامت اداری و مبارزه با فساد ، جمعیت هم اندیشان دادخواه، موسسه مردم نهاد توسعه فراگیر شفافیت ، اندیشکده سیاستگذاری مالی دانشگاه تهران و آزمایشگاه حکمرانی و داده دانشگاه صنعتی شریف برای حضور در این نشست سه روزه و اعلام ارزیابی خود از سامانه های شفافیت دعوت شد.

رفیعی اضافه نمود: بخش هایی که تجربه کمتری در این زمینه داشتند می توانند از این فرصت استفاده نموده و اشکالات سامانه ها را رفع نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به ویژه در بحث شفافیت، قطعاً نیازمند شکل گیری یک نظام شفافیت است، ابراز امیدواری کرد که فرهنگ شفاف سازی از این طریق توسعه پیدا کند .

رفیعی توضیح داد: بر اساس سیاست ها و تاکیدات وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ارزیابی به وسیله نهادهای بیرونی و مخاطبان وزارتخانه، در گام های اولیه پیاده سازی نقشه راه شفافیت سعی کردیم خود را در معرض ارزیابی این نهادها و مخاطبان واقعی وزارتخانه قرار دهیم.

مدیرکل دفتر بازرسی ،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اعلام کرد: معتقدیم این موضوع به بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف اصلی شفاف سازی که همان جلب اعتماد عمومی است منجر خواهد شد .

رفیعی ،درباره نقش و کارنمودهای سامانه های شفافیت برای جلوگیری از فساد نیز گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستگاه بسیار گسترده و از ادغام سه وزارتخانه تشکیل شده است، و هر کدام از سازمان های تابعه از جمله سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی نیز دارای مخاطبان بسیار و زیر مجموعه های متعددی هستند.

وی اضافه نمود : مهمترین نقش سامانه های شفافیت و نیز وظیفه ما در کمیته شفافیت این بود که عملنمودهای جزیره ای سازمان ها را هم راستا و همسو با برنامه های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مبتنی بر نظام شفافیت قرار دهیم .

رفیعی توضیح داد: قطعا یکی از ابزارهای دستیابی به نظام شفافیت استقرار همین سامانه های شفافیت است. بر همین اساس در یک سال و نیم گذشته با استفاده از این نظام به اطلاعات بسیار مهمی که برای اولین بار در کشور جمع آوری شده است دسترسی پیدا کردیم.

وی بیان داشت : این اطلاعات گسترده و بسیار موثر ، مبنای مهمی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی های مسئولان ارشد دولت قرار خواهد گرفت. علاوه بر این بخشی از این اطلاعات در اختیار ذی نفعان، سازمان های نظارتی و بخشی هم به وسیله اطلاع رسانی عمومی در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد و از این طریق ذی نفعان و مخاطبان علاوه بر اینکه در جریان عملکرد این وزارتخانه و سازمان های تابعه آن قرار می گیرند می توانند بر عملکرد ها نیز نظارت داشته باشند.

رفیعی تاکید نمود: آگاهی ذینفعان و مردم از این اطلاعات عملکردی می تواند به مطالبه گری منجر شده و در بهبود عملکرد ما موثر واقع گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 749

به "مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت کار: تشکیل نظام شفافیت، نیازمند توسعه فرهنگ شفافیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت کار: تشکیل نظام شفافیت، نیازمند توسعه فرهنگ شفافیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید